Log in of registreer Zoek door de site
Zoek op

jonge stekjes allemaal opgevreten

Door: NeeltjeLiza
18-04-2016 11:13:44 (3169 keer bekeken)
Ik heb sinds maart een moestuinbak in de achtertuin.
Eerst heb ik voorgezaaid binnen, en daarna de jonge stekjes overgeplant naar de moestuinbak.
Daarna 2 laagjes dunmazig gaas erover. Maar toch... is na 2 dagen alle kleine blaadjes opgevreten. Alleen de stengeltjes van 2 cm zijn nog over. leeg dus, zonder blad.
Wie is de boosdoener?
ik zie geen slakken, geen aardvlo, geen vogels. Ik ben beetje ten einde raad want dit is nu al 3 keer gebeurt (3 pogingen gedaan met stekjes) bij bietenplantjes, aubergine plantje, rucola, radijs. Wie kan me helpen voordat ik het opgeef?

3 reacties   |   Ga naar de laatste reactie


Reactie van: dutchy
25-09-2016 11:55:35
Hm da's een lastige. Je vreetmonsters komen waarschijnlijk uit de grond. Zeker weten dat je niet van die kleine zwarte naaktslakjes had? Die laten geen sporen na maar vreten alle zachte spullen op. Dit jaar was echt slakken hemels...
Maar als het dat echt niet is dan het volgende. Er is een klein bruin kevertje de bladrandkever die zulke schade kan veroorzaken.
Misschien volgend jaar nieuwe schone grond opbrengen maar moeder natuur laat zich zo niet echt dwingen. Spuiten helpt niet. Dat dood naast nare ook goede beestjes. En daarna komen de naarlingen uit de weide omgeving weer aangestormd.

quote deze reactie

Reactie van: Moeskrabber
29-10-2016 14:03:30
Je zou eens eierschalen kunnen brokkelen en rondom je tuintje kunnen leggen. Schijnbaar kruipen slakken daar niet graag overheen (als het slakken zijn.)

quote deze reactie

Reactie van: Moeskrabber
29-10-2016 14:03:40
Je zou eens eierschalen kunnen brokkelen en rondom je tuintje kunnen leggen. Schijnbaar kruipen slakken daar niet graag overheen (als het slakken zijn.)

quote deze reactie

Ga terug naar het forumbericht


Log in en reageer op dit topic!